konformation

Halloj igen !
Inget blogginlägg för änns nu, men de är sommarlov och jag är i Glommen så de blir inte jättemycket uppdateringar..
Men idag vaknade jag kl 8.00, klockan 9.00 skulle vi åka ifrån Glommen, för att gå på kusins konformation.
En spegel, tre kvinnor som ska fixa håret och sminka sig, en toalett och en skitande karl. Inte en jättebra kombination...Men jag gick in tilll mormor och morfar, så där fick jag låna en spegel.
Lite bättre blev de då. Men de va inte jätteenkelt att sminka sig imorse.

Men vi kom iväg när klockan va 9.10 ungefär. Och sen tog de 1 och en halv timme upp ca. Drygt att åka bil dock..
Sen äntligen var vi inne i kyrkan. Vi satt i kyrkan i 1 och en halv timme, och de va drygt. De ända som va kul de va när Justine sjöng, så fint va de ! Och sen redovisade dom om de 10 budorden, och till de så hade dom gjort en film. De va riktigt kul !
När allt sen va klart i kyrkan, så ville vi ut och ta kort på Justine, men hon bara grät och grät. Tyckte lite synd om henne. Hon tyckte de va sorligt att ta förväl av alla hennes konformationsvänner. SNYFT !

Sen åkte vi hem till Holm, där vi fikade och hade presentutdelning. Som jag sa igår, har en hel del folk fyllt år nu i juni,  så vi blev firade också. Jag fick 800 kr på Onoff av moster med familj och mormor och morfar. Tackar så mycket. Nu har jag 3100 kr, så kanske snart jag har kameran..
Sen va de att packa in sig i bilen och åka ner till Glommen igen.
Min moster ifrån England är nere så de är super !

De utbrast precis ett jäkla oväder här, åska, blixtar, regn, blåst. jaa riktigt hemskt. Men nu har de lagt sig och....vänta....solen lyser. Härligt!
Imorgon kommer Julia och Justine ner. Kommer bli riktigt kul att umgås med dom i en vecka ! Puss på er!
Kanske vi går ner en runda till kajen, sen men vi får se.
Och måsejävlen har nu flyttat med sina ungar så de är riktigt skönt !
Jag vågar inte lägga in någon bild, för då kanske allt försvinner, de va liksom inte de lilla inlägget...
Hoppas att jag inte slösat på era hjärnceller.
Puss på er  ! : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0