SMINK

Jag fick en kommentar, ovanligt men jag fick en kommentar ifrån en som heter sanna.
Hon undrar hur jag sminkar mig. Nu känner jag att jag härmar Cassi lite ( www.cassandraperssons.blogg.se )
men jag vill iaf svara på din fråga Sanna .


Först gör jag även som många , tar ett puder som passar min hudtyp. Pudret är ifrån Clinique.


Sen tar jag en underlagskäm under ögonen, ungefär ner till där kindbenen börjar.


Efter steg 2 tar jag en ögonskugga som går i stil med de jag har på mig. Oftast brukar de bli vitt.
Är du ute efter ögonskugga så hittar du de i stort sätt varje kosmetikaffär.


För att göra så att ögonen ser större ut så tar jag kajal. Färgen ? ja de beror också på
vad jag har valt ut för kläder. Jag andvänder mest vit för då ser ögonen ännu större ut.
Men jag lägger ett lagomt tjockt lager kajal precis ovanför underfransarna.


För att sätta den hela piffen över sminknigen måste man ju ha mascara!
Jag lägger 2 lager. Jag brukar faktiskt också ta en annan mascara efter den
första, för att få extra volym på fransarna .


Sen lägger jag et tunt lager av rouge på kindbenen. Man kan ha i många olika färger.
Men jag föredrar en mörkare ton av din narturliga hudfärg.


Sen de allra sista steget de är att sätta extra piff på läpprna.
Ett  läppglans är så fint och så enelt. 
Själv brukar jag ta rätt så ljusa läppglans för de passar jag bäst i, tycker jag. 
Men de är ju upp till var o en.

Tack för mig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0